EyeVinci is een servicebedrijf en groothandel in oogmeetapparatuur. Maar niet zomaar een. EyeVinci ondersteunt opticiens in Nederland en overzeese gebieden met apparatuur, maar ook met goede service, persoonlijk advies en informatie in de vorm van online seminars, trainingen en workshops. Doordat ze flexibel zijn en snel kunnen schakelen zijn ze een interessante en betrouwbare partner. EyeVinci gebruikt sinds kort Microsoft Office 365 en de onderneming bewaart haar data in de cloud; gezamenlijke data staan in SharePoint, individuele data in OneDrive.

Contact via een BNI-meeting

Bas de Boer is Service Support Manager bij EyeVinci. Bedrijfs-IT is onderdeel van zijn takenpakket. ‘In januari 2018 was mijn collega Thomas Franz te gast bij een BNI-meeting. Michael Koorn van Herke ICT Group gaf daar een pitch’, vertelt Bas. ‘Toevallig waren wij op dat moment op zoek naar een nieuwe IT-partner omdat de huidige partner niet meer kon voldoen aan onze wensen. Het contact met Herke ICT Group was snel gelegd. Na een korte onderzoeksperiode en een aantal overleggen is Herke ICT Group onze nieuwe partner geworden.’

Minder kosten en flexibeler met data in de cloud

EyeVinci wilde in eerste instantie voor een hybride oplossing kiezen. In overleg met Herke ICT Group is het toch een volledige cloud-oplossing geworden. Bas: ‘Dit bleek én kostentechnisch een betere oplossing en het biedt ook nog eens meer flexibiliteit.’

Waarom Herke ICT Group?

‘Waarom wij voor Herke ICT Group hebben gekozen? Allereerst boden ze een betaalbare oplossing. Maar de opvolging tijdens het salestraject was ook heel fijn. Het vertrouwen was groot, niet in de laatste plaats dankzij de vroege introductie van projectmanager Kimberly Schouten. Ook was de uitleg steeds duidelijk, zowel voor, tijdens als na het project. En natuurlijk de servicedesk; we krijgen vrijwel altijd dezelfde, kundige, medewerkers aan de telefoon. Dat scheelt uitleg en het ‘inleren’ van onze wensen en gedachten.’

Migratie zonder hick-ups

‘De migratie is voorspoedig en volgens verwachting verlopen, zonder hick-ups’, vertelt Bas. We zijn geen moment ‘down’ geweest en alle data zijn overgezet naar Microsoft Office 365, zowel de e-maildata naar Outlook als de documenten naar SharePoint.’

Snel schakelen bij incidenten

‘Als er eens een keer een incident zich voordoet, schakelt de servicedesk heel snel. Dat is heel fijn. We hebben een prettig contact en zien eventueel interessante opties voor de toekomst, voor wat betreft veiligheid, samenwerkingstools en het inzetten van SharePoint voor externen.’

Weg met die eilandjes

‘We werken nu met een omgeving waarbinnen alles met elkaar communiceert. Dat zorgt dat we vloeiend kunnen werken, zonder eilandjes. Zoals we voorheen werkten, met een fileserver die ergens gehost werd, dat was niet fijn. Resultaat was dat we lokale kopieën van documenten gingen maken, je geen overzicht meer had en ook nog eens onveilig bezig was. Nu werkt iedereen op dezelfde manier. Door de heldere bestandsstructuur die we nu hanteren, hoeven we niet meer te zoeken naar documenten. We besparen zo’n 30% op onze IT-kosten, waardoor de investering van de migratie binnen afzienbare tijd was terugverdiend. Meer dan de moeite waard’, concludeert Bas.

Benieuwd naar wat Office 365 voor jouw organisatie kan betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie.

Neem contact op