Scherp Advocaten: IT moet gewoon werken

Al bijna 5 jaar lang gaat iedere vrijdagochtend de wekker van Michael Koorn (senior accountmanager bij Herke ICT Group) om half 6. Als lid en dit jaar in de rol van chapter directeur moet hij om 7.00 uur bij het ontbijt van BNI Heerhugowaard Waertse Oogst zijn. BNI is een professionele netwerkorganisatie voor lokale ondernemers. Een terugkerend agendapunt op die ochtend zijn de zakelijke aanbevelingen. Afgelopen vrijdag kreeg Michael onderstaande mooie testimonial van Rosie de Weerd (advocaat/partner bij Scherp Advocaten). Zij vertelt dat de relatie begon met laagvliegende Sony Vaio’s.

 

Cloud met support

“Dit is een afbeelding van het gesprek dat ik alweer 2 jaar geleden met Michael Koorn op Twitter voerde. En sinds 2 jaar zijn we dus ook klant van Herke ICT Group.

“Bijna 4 jaar geleden startte Marianne en ik Scherp Advocaten. In onze verkennende fase spraken we met diverse potentiële IT leveranciers, waaronder Herke ICT Group. Maar we dachten het zelf beter te weten. Want wat hadden wij nou nodig?”

Vastlopende laptops en continu updates

“Ons kantoor in de Telefooncentrale beschikte al over een internetverbinding. We hadden een printer, scanner en een fax. En twee laptops. Witte, want die pasten erg mooi bij ons nieuwe interieur. We zitten tenslotte in de Telefooncentrale, waar kantoren er eigenlijk niet uit mogen zien als een kantoor.

Wat een ellende. Al snel bleek dat onze laptops niet bedoeld waren voor het draaien van een bloeiende advocatenpraktijk. Continu liepen onze laptops vast en werden we aangevallen door updates. Maar… ze waren wel mooi wit.

Toen ik na een welverdiende vakantie terug kwam op kantoor was ik het zat. Mijn mooie witte laptop wilde weer updaten. Ik heb mijn ongenoegen geuit op Twitter. En daar reageerde Michael direct scherp op”.

Ongeschikte IT

“Onze witte laptops waren niet het enige probleem. Ook de internetverbinding in de Telefooncentrale bleek niet geschikt voor onze praktijk. Daarnaast werkten wij via weer een andere IT leverancier in de Cloud. Ken je dat? Dat je e-mail wel binnenkomt op je computer, maar niet op je telefoon en niemand weet hoe dat komt? Op een gegeven moment hadden wij meer IT partners dan medewerkers. En iedereen verwees naar elkaar”.

Niet meer van het kastje naar de muur

“Herke ICT Group hielp ons uit de brand. De witte laptops knapte zij op voor onze stagiaires en onze nieuwe laptops  werden volledig ingericht afgeleverd. Zij creëerden een netwerk en sloten daar diverse apparatuur op aan. Ook een beveiligde internetverbinding was essentieel. Herke ICT Group heeft de lead genomen in gesprekken met onze andere IT leveranciers. We lieten ons niet meer van het kastje naar de muur sturen”.

Een geoliede machine

“Het draait nu als een geoliede machine. Als er nu weer updates, storingen, rare pop-ups, meldingen of andere zaken zijn waar we geen verstand van hebben, dan kunnen we contact opnemen met de medewerkers van de Servicedesk. Zij helpen ons altijd uitstekend. Lukt dit niet op afstand, dan komen zij naar ons kantoor”.

Verstand van IT én van de business

“Michael begeleidde ons in dit proces. Dat heeft hij uitstekend gedaan en doet hij nog steeds. Michael is doortastend, snel en praktisch. Hij heeft verstand van zaken. Niet alleen van IT, maar ook van de business van zijn klanten. Hij begrijpt de belangen die bij zijn klanten spelen en heeft aan een half woord genoeg. Michael maakt IT toegankelijk en beheersbaar voor ons. En niet onbelangrijk, Michael heeft een uitstekend gevoel van humor, waardoor voor ons vervelende en tijdrovende IT perikelen op een prettige wijze worden opgelost.

“Ben je op zoek naar een IT partner met specialistische kennis die een totaaloplossing kan bieden voor je IT omgeving? Denk dan aan Michael Koorn van Herke ICT Group.

Michael, bedankt!”

Rosie de Weerd, Scherp Advocaten

 

Moet uw IT ook gewoon werken? Neem dan contact op met een van onze experts.

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn