Eén partner voor alle IT-zaken

Transsmart: voor een optimaal verzendproces

Transsmart is leverancier van Cloud gebaseerde verzendsoftware. Met haar shipping en delivery management-oplossingen maakt Transsmart de logistieke verbinding tussen webshop, magazijn, vervoerder en klanten. Het systeem van Transsmart is geïntegreerd met ruim 50 e-commerce, ERP-, WMS- en zelfbouwsystemen en meer dan 300 vervoerders in 150 landen wereldwijd. Met haar verzendsoftware maakt Transsmart het gehele logistieke proces van aankoop tot en met aflevering sneller, inzichtelijker, flexibeler én goedkoper.

Groei vraagt om professionalisatie in IT-beheer

Transsmart groeit erg hard. Het aantal collega’s breidt zich snel uit en dat brengt veranderingen en nieuwe behoeften met zich mee. Vooral de behoefte aan een nieuwe IT-partner met een flexibele IT-oplossing én met veel kennis van en ervaring met Office 365 werd steeds groter. “Onze eigen IT-afdeling werkt aan de producten en de IT-omgeving van Transsmart om de klanten van de beste software te kunnen voorzien. IT beheer valt hierbuiten en dit geven we ook graag uit handen aan de specialist”, zegt Steven Luyckx, IT-manager bij Transsmart. Deze specialist zou de kantoorautomatisering in moeten richten op basis van de toekomstplannen en groeidoelstellingen van Transsmart. En dus moest er gezocht worden naar een professionele IT-partner die de snelle groei van Transsmart bij zou kunnen benen.

De keuze voor Herke ICT Group

“Vanwege de activiteiten van Transsmart in het Microsoft Dynamics NAV-kanaal, was Herke ICT Group geen onbekende partij voor ons”, geeft Steven Luyckx aan. Transsmart heeft Herke ICT Group gevraagd naar de mogelijkheden om het IT beheer volledig bij hen uit te besteden, waarbij alle medewerkers met hun gebruikersvragen bij de Servicedesk terecht kunnen. Daarnaast was goed advies over Office 365 gewenst. “Het daaropvolgende voorstel maakte ons erg enthousiast. Daarnaast werd de expertise van Herke ICT Group op het gebied van Office 365 duidelijk en de prijs viel ook nog eens reuze mee”, aldus Steven. En dus viel de keuze op Herke ICT Group.

Profijt van Skype for Business en SharePoint

“Sinds begin april 2017 beheert Herke ICT Group onze IT en werken wij met Office 365. Bijkomend voordeel is dat we nu ook gebruik kunnen maken van Skype for Business en SharePoint. Deze twee extra tools zetten wij, momenteel alleen nog intern, met veel profijt in”, zegt Steven. Zo biedt Skype for Business samenwerkingsvoordelen: collega’s komen snel en gemakkelijk met elkaar in contact door de chatfunctionaliteit en het delen van schermen gaat heel eenvoudig. “SharePoint gebruiken wij vooral als intranet en het is dé plek waar onze collega’s documenten met elkaar kunnen delen”.

Goede ondersteuning en korte lijnen

“Herke ICT Group beschikt over een professionele Servicedesk. De lijnen zijn kort, de ondersteuning is goed en het aantal issues is nihil. En áls er issues zijn, gaat de terugkoppeling vlot”, vertelt Steven. “Op advies van Herke ICT Group maken wij tevens gebruik van Azure Active Directory: een cloudoplossing waarmee wij toegang tot onze toepassingen beveiligen én vereenvoudigen. Wat wij daarnaast ook als voordeel ervaren is dat Herke ICT Group naast software ook hardware levert. Zo kunnen wij voor al onze IT-zaken terecht bij één IT-partner!”

Een professionele Servicedesk met korte lijnen, goede ondersteuning en een nihil aantal issues

Moet uw IT ook gewoon werken? Neem dan contact op met een van onze experts.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn